Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@03:10:41 GMT

بررسي و تحليل بازي Battlefield1 و حواشي اش

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۰۸۴۰۲

خبرگزاري آريا - هفته نامه صدا - محمد مصطفوي: در دي ماه سال 1394 بود که «دان وادرليند» در حساب کاربري خود در توييتر به نوعي تاکيد کرد که بازي Battlefield1 در دست ساخت قرار دارد. در بهمن همان سال بود که وب سايت خرده فروش آلماني اطلاع داد که منتشر بازي بتلفيد1 به عنوان يک عنوان تيراندازي تاکتيکي و چند نفره در جنگ جهاني اول باشيد و اين اولين شايعه قوي بود که بازي بتلفيلد جديد به زمان گذشته و جنگ جهاني اول قرار است برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين در اين شايعه اعلام شد که زمان انتشار بازي در 5 آبان 1395 خواهد بود.

رونمايي

بالاخره کمپاني EA در ماه مي 2016 رسما بازي Battlefield1 را معرفي کرد و اين بازي قرار بود براي کنسول هاي پلي استيشن 4، ايکس باکس وان و رايانه هاي شخصي در 30مهر 1395 منتشر شود. EA در بلاگ خود طي پستي تاييد کرد که گيمرها در اين بازي مي توانند به نبرد در خشکي، هوا و زمين به وسيله تانک، هواپيماهاي دو سرنشين و ناوهاي جنگي بپردازند. همچنين گيمرها به نبردهاي تن به تن، گازهاي خردل و صد البته نبرد در جان پناه هاي دشمن مي پردازند.




مدتي بعد نسخه دلوکس رونمايي شد که قيمتي معادل 79.99$ دارد و گيمرها سه روز زودتر مي توانستند با خريد اين بسته به بازي بپردازند و همچنين در نسخه دلوکس، سلاح، وسايل نقليه و آرم هاي بيشتري در اختيار گيمرها قرار مي گرفت، پس از مدتي نسخه Collector نيز معرفي شد.

پس از رونمايي رسمي از اين بازي، استوديو دايس صحبت هاي زيادي در رابطه با پروژه خود با رسانه ها نداشت. با اين حال اعلام کرد که بازي Battlefield1 سرور اختصاصي براي خود دارد.

جالب است بدانيد پاتريک سودرلند رئيس کمپاني EA در ابتداي طرح پيشنهادي بازي بتلفيلد1، محيط جنگ جهاني اول را قبول نداشته و اين طرح را رد کرده و بيان کرده که نبرد در جان پناه هاي جنگ جهاني اول خسته کننده خواهد بود ولي بليک جارگنسن گفته که گيمرهاي جوان به اندازه کافي در رابطه با جنگ جهاني اول اطلاعات ندارند.

دايس همچنين در رابطه با رويه کاري خود بيشتر صحبت کرد که دوباره همانند بازي Battlefield4 اقدام به اجاره سرور شخصي کرده بوديد. اين نويد را مي دهيم که در بازي جديد Battlefield1 اين کار امکان پذير است. کاربران با اجاره سرورهاي شخصي مي توانند تنظيمات دلخواه قوانين داخل بازي را اعمال کنند و جدا از سرورهاي عمومي به بازي بپردازند. البته به مانند گذشته مي توان اين سرورها را براي ورود افراد غير از اعضاي سرور نيز تنظيم کرد، با اين حال شما مي توانيد به صورت شخصي و با افراد منتخبي که داريد در اين سرورها طبق قوانين خود بازي کنيد.

برنامه اجاره سرور کمي بعد از عرضه رسمي بازي Battlefield1 شروع به کار کرد و به صورت مستقيم مي توان از استور داخل بازي مراحل اجاره را انجام داد. فرق بزرگي که اجاره سرور در بازي جديد الکترونيک آرتز نسبت به گذشته اعمال شده، اين است که کليه امور اجاره سرور توسط خود کمپاني EA انجام مي شود و ديگر هيچ شرکت ثانويه اي به عنوان ميانجي وجود ندارد.

تغيير نسخه آلفا و بتا

EA پس از مراسم B2 اعلام کرد که با خريد season pass اين بازي به مبلغ 50 دلار، گيمر مي تواند علاوه بر بازي اصلي از 9 بسته الحاقي نيز بهره ببرد. اين بسته ها شامل 16 نقشه چند نفره، 20 سلاح جديد و حالت هاي اضافي، وسايل نقليه بيشتر و ... شود.

نسخه آلفاي بازي در نقشه اي که در مراسم B3 رونمايي شد صورت پذيرفت. البته کمپاني EA بعدها تاريخ عرضه نسخه بتا را اعلام کرد و گيمرها مي توانستند تريلر گيم پلي که در مراسم گيمزکام امسال پخش شد را به صورت زنده بازي کنند.

در 9 شهريور، دايس نسخه بتا را منتشر کرد و گيمرها با استفاده از کد مخصوص مي توانستند به بازي بپردازند. هر چند در فرداي آن روز، نسخه بتاي آن براي عموم منتشر شد.




نسخه بتاي باري تقريبا اوقات سختي را با سرورهاي خود سپري کرد ولي با اين حال توانست لحظات نابي را براي گيمرها به همراه داشته باشد، به خصوص که نقشه صحراي سينا که در تريلر گيمزکام امسال به نمايش کشيده شد در آن زمان قابل بازي بود. اين نقشه بزرگ در دو حالت تصاحب و يورش قابل بازي بود و تانکي زره اي به نام کرگدن (behemoth) نيز در بازي بود. همچنين گيمرها مي توانستند در ميدان نبرد سوار بر اسب نيز شوند!

بر اساس اينفوگرافي از کمپاني EA در انتهاي روز هشتم سپتامبر، نزديک به 13.2 ميليون گيمر به تجربه بتاي بازي بتلفيلد 1 پرداختند که آمار جالبي از اين ميزان بازي به دست آمده است. 28.9 ميليون کشته تن به تن، 13 ميليون کشته توسط تانک، 23.8 ميليون کشته جاده اي و 62.2 ميليون کشته هنگامي که گيمرها سوار بر اسب به يورش مي پرداختند!

EA ادعا مي کند که عظيم ترين نسخه بتاي بازي در طول تاريخ اين شرکت مربوط به بازي Battlefield1 بود.

گرافيک

اما به جلوه هاي سمعي و بصري بازي يعني گرافيک و موسيقي آن مي رسيم. بتلفيلد 1 در اين دو مورد آن چنان خوب عمل کرد که نمي توان ايرادي به آن وارد کرد. جلوه هاي بصري، گرافيک هنري، نورپردازي و موسيقي بازي در بالاترين سطح خود قرار دارند و به خوبي مي توانند حس جنگيدن زير فشار آتش دشمن و جنگيدن براي رسيدن به يک پيروزي دلچسب را القا کنند.

بتلفيلد 1 همان طور که از اسم و پيشينه اش پيدا است به خوبي توانسته صحنه هاي نبرد بزرگ و طراحي دوردست ها را به تصوير بکشد. اين طراحي و پياده سازي هرج و مرج به زيباترين شکل ممکن در بخش چند نفره بازي جلوه بيشتري پيدا مي کند. حتي اگر روزي چندين و چند ساعت به تجربه بخش چند نفره بپردازيد، باز هم نمي توانيد چشم از سقوط زيباي يک زپلين بزرگ که مثل يک گوي آتشين به زمين مي افتد، برداريد.

موتور فراست بايت که سال ها است توسط تيمي بزرگ توسعه داده مي شود، به خوبي در نسخه سوم خود از پس رندر تصاوير و گرافيک زيباي Battlefield1 بر آمده و اين بازي را به يک شوتر شاخص از نظر جلوه هاي بصري و زيبايي شناسي کرده، از همه اينها گذشته شايد يکي از لذت بخش ترين مواردي که به لطف موتور فراست بايت 3 به بازي اضافه شده، تغيير آب و هوا در طول بازي است.

شايد در طول انجام ماموريت تان در صحراي سينا و گرفتن نقاط مختلف در حين انجام حالت کانکوئست هوا صاف و همه چيز عادي باشد اما به يکباره به لطف آب و هواي پويايي که بازي در نقشه ها ارائه مي دهد، همين صحراي آرام را توفان شني در بر مي گيرد که فضا و معادلات جنگ را عوض مي کند. هواپيماهاي شکاري و بمب افکن ها کاربري خود را از دست مي دهند، ديد تانک ها و نفربرها کور مي شود و تنها چيزي که مهم است جنگ نزديک با پاي پياده است.

همه اين موارد و استفاده بهينه از قدرت موتور فراست بايت 3 باعث شده تا جنگ جهاني اول با همه نکات ريز و درشتش به زيبايي هر چه تمام تر به تصوير کشيده شود تا بتلفيلد 1 در اين زمينه هيچ کمبودي نداشته باشد.

البته همه چيز صرفا به زيبايي هاي بصري ختم نمي شود. بتلفيلد 1 همانطور که پيش از اين در مجموعه بازي هاي Battlefield ديده بوديم، از تخريب پذيري و فيزيک واقع گرايانه اي برخوردار است که بدون هيچ شکي تاثير بسزايي روي مخاطب و البته نحوه بازي کردن تان به خصوص در بخش چند نفره دارد. شايد در ابتداي شروع يک بازي، مکان هاي سالم زيادي در نقشه براي پناه گرفتن وجود داشته باشد اما به لطف همين فيزيک واقع گرايانه بازي، در اواخر بازي چيزي جز برهوت ويرانه اي باقي نمي ماند. اين امر به همراه گرافيک و جلوه هاي بصري خيره کننده، نقشه هايي با طراحي هوشمندانه و عظمتي که بازي به همراه دارد از بتلفيلد 1 يک شوتر لذت بخش و قابل تحسين ساخته است.




گيم پلي

دني برلين به عنوان طراح ارشد Battlefield1 طي روزهاي گذشته اطلاعات بسيار جالبي از اين عنوان به اشتراک گذاشت. حال او مي گويد دايس تمرکز اصلي خود را روي گيم پلي مي گذارد.

او در مصاحبه خود با سايت GameBest صحبت هاي بسيار زيادي داشت. از بخش چند نفره گرفته تا سلاح ها و بخش داستاني بازي؛ اين سايت همچنين از او چنين سوال کرد:
«من کنجکاو هستم که بدانم ايده جنگ جهاني اول از کجا پديد آمد. آيا در رابطه با اين موضوع بحث هاي زيادي وجود داشت؟»

برلين در پاسخ چنين گفت:

«زماني که تصميم مي گيريم نسخه جديدي از Battlefield بسازيم اول به گيم پلي نگاهي مي اندازيم. ما نيازمند به پشتيباني ستون هاي اصلي Battlefield در بخش گيم پلي هستيم. تعداد زيادي در دايس وجود داشتند که طي مدت طولاني مي خواستند به زمان جنگ جهاني اول بروند. دايس نيز چنين انتخابي کرد؛ اين چيزي است که قصد داريم آن را انجام دهيم.»

او در ادامه گفت:

«در Battlefield1 فرصت زيادي براي ساخت يک گيم پلي عالي به همراه تعداد زيادي از وسايل نقليه و سلاح ها وجود دارد. يک تصور غلط در ذهن مردم رايج است که سربازها در آن زمان فقط از سلاح هاي تک تير استفاده مي کردند و اين درست نيست. هر چيزي که درت تريلر مشاهده کرديد، سلاح هاي واقعي بودند که سربازان در جنگ جهاني اول آنها را مورد استفاده قرار مي دادند. شات گان، هفت تير، تفنگ هاي خودکار، همه چيز! دنياي جنگ جهاني اول همچنين بسيار غني است که مناطق زيادي در بر دارد. فقط اروپا نيست و در همه جا از جمله کوه هاي آلپ ايتاليا، صحراها، جبهه غربي و کشورهاي غربي هم در Battlefield1 جاي خواهند داشت.»

وي همچنين گفت: «در Battlefield1 خبري از سفر در زمان نخواهد بود؛ مثلا شما يک مرحله را جنگ هاي امروزي نمي گذرانيد و مرحله بعد را در جنگ جهاني اول!»

سايت گيم اسپات در مصاحبه خود با لارس گوستاوسون، مدير طراحي Battlefield1 در رابطه با زپلين پرسيد که آيا در بازي مي توان آن را کنترل کرد يا خير و لارس در پاسخ چنين گفت: «پاسخ به اين سوال فعلا مشکل است.»

گيم اسپات در ادامه صحبت هاي خود گفت که آيا او هنوز جواب درست را نمي داند يا دليل اين حرف وي چيز ديگري بود؟ لارس در اين رابطه مي گويد: «نه، بيشتر از آن چيزي که فکر مي کنيد مشکل است. در حال حاضر مناطق و زمينه هايي وجود دارد که بحث راجع به آنها را آغاز کرده ايم و زمينه هايي هم وجود دارد که مدتي بعد در رابطه با آنها صحبت خواهيم کرد اما همان طور که در تريلر معرفي هم ديديد، انواع زيادي از وسايل نقليه در Battlefield1 جاي خواهند داشت. شما در تريلر، کشتي جنگي و چيزهاي بسيار جالبي را مشاهده کرديد؛ بنابراين در Battlefield1 شاهد گيم پلي جديد و عالي خواهيم بود.»




ملحقات جديد

در اسفند ماه اطلاعيه براي آپديت اين بازي منتشر شد که در آن تغييراتي براي بهتر شدن بازي نهايي شده است.

اضافاتي که در بسته They Shall Not Pass به اين عنوان اضافه خواهند شد:

اضافه شدن ارتش فرانسه براي اولين بار در اين بازي که طراحي مخصوص خود را خواهند داشت.

اضافه شدن يک بهموت با نام 2C Char که به صورت يک تانک بسيار بزرگ و قدرتمند با قابليت جابجايي سريع به کمک تيم در حال باخت مي آيد.

اضافه شدن حالت جديدي به نام Frontlines که مي توان آن را مخلوطي از حالت هاي Conquest و Rush تعريف کرد. بازيکنان دو تيم در اين حالت براي فتح و تصرف يک نقطه تلاش مي کنند و بايد براي تصرف منطقه هاي بعدي هم به مبارزه با يکديگر بپردازند.

افزوده شدن يک کلاس اليت به نام Trench Raider که طبق گفته هاي سازندگان از تعداد زيادي نارنجک مخصوص و يک سلاح سرد بسيار خاص و قدرتمند براي مبارزه برخوردار است.

چهار نقشه جديد با محيط هاي متفاوت با نام هاي: Rupture، Vendor Heights، Soissons، Forth de Vaux St. Chamond افزوده شدن پنج سلاح گرم جديد براي کلاس هاي اصلي بازي با عناوين Ribeyrolles 1918، Sjogren Inertia (Assault)، REC 1917، (Assault Lebel Model)، Medic 1886 (Scout) و Chauchat Support.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۰۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود

شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی گوینده رادیو و تلویزیون در مسجد بلال سازمان صداوسیما گفت: با نهایت تاسف درگذشت مرحوم استاد مسعود اسکویی را به خانواده و همکاران ایشان در سازمان صداوسیما تسلیت می‌گویم و من به نمایندگی از وزیر ورزش و جوانان در این مراسم شرکت کردم. ایشان با صدای گرمشان در مسائل ورزشی صاحب نظر و برجسته بودند.

او در خصوص حواشی ایجاد شده در بازی پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به تاج رئیس فدراسیون فوتبال  خواستار رسیدگی و بررسی این مسئله شدند و به معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دستور ویژه‌ای دادند تا حصول نتیجه این مسئله را پیگیری کنیم. امروز با تاج صحبتی داشتم تا جلسه در هفته جاری با کمیته انضباطی و اخلاق داشته باشیم.

اسبقیان گفت: مدیران ورزشی باشگاه‌ها باید دغدغه‌های فرهنگی داشته باشند چراکه انقلاب و نظام ما فرهنگی هستند و ما قطعا به صورت جدی این مسئله را دنبال خواهیم کرد و کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود و تصمیات خوبی در این خصوص خواهیم گرفت.

او در خصوص تغییر نام باشگاه استقلال  به استقلال خلیج فارس گفت: تاکنون نامه‌ای در این خصوص به دست ما نرسیده است.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: به صورت جدی موضوع بازسازی ورزشگاه آزادی از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی دنبال می‌شود و در اوایل فروردین جلساتی در خصوص رفع حل مشکلات  و موانع بازسازی این ورزشگاه برگزار شد و با بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی که از دولت به بازسازی ورزشگاه آزادی تخصیص داده شد ان شاالله تلاش می‌کنیم نواقص ورزشگاه را برطرف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • کشدارترین حواشی قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان بی‌تاثیر بود؛ بدون دست هم می‌توانست بازی کند!
  • رافت: خیلی ها دوست دارند تمرکز پرسپولیس بهم بخورد/ سرخپوشان نباید برابر نساجی اسیر حواشی شوند
  • ده‌روسی: از سری آ و لیگ اروپا دست نمی‌کشیم!
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان
  • واکنش جدید سپاهان به حواشی بازی پرسپولیس
  • واکنش جدید سپاهان به حواشی تمام نشدنی بازی پرسپولیس
  • ماجرای حواشی دیدار ۹۰ ارومیه و اسپاد تهران چه بود؟
  • بررسی حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان